Coleccion Reyes - Veray
Vera Cortez, Eduardo.1546
Vera Cortés, Eduardo
Eduardo Vera Cortés, (Utuado, P.R., 1926 - San Juan, P.R., 2006)

Pintor, escultor, artista gráfico e ilustrador. Pertenece a la Generación del cincuenta. Trabajó de 1949 a 1980 en la División de Educación a la Comunidad donde aprendió grabado con Julio Rosado Del Valle, serigrafía con Felix Bonilla Norat y dibujo con Fran Cervoni. También tomó cursos de escultura con Francisco Vázquez Díaz “Compostela”. En 1960 recibió una beca para estudiar en la Escuela Nacional de las Artes del Libro, la Escuela La Esmeralda del Instituto Nacional de Bellas Artes y el Centro Superior de Artes Aplicadas en México. En su práctica isleña, se especializó en el grabado, diseñando carteles e ilustraciones de libros hasta 1989. Recibió el Segundo Premio en pintura del Ateneo Puertorriqueño. Presentó exhibiciones en Nueva York, Italia, Jamaica, Cuba, San Juan y México. La imagen del perro realengo es característica de su obra, representando la condición de marginación que sufría el Puerto Rico que vivió el pintor.

Eduardo Vera Cortés, (Utuado, P.R., 1926 - San Juan, P.R., 2006)

Painter, sculptor, graphic artist, and illustrator. He belongs to the Fifties Generation. From 1949 to 1980 he worked at the Community Education Division, where he learned engraving from Julio Rosado Del Valle, serigraphy from Félix Bonilla Norat, and drawing from Fran Cervoni. He also studied sculpting with Francisco Vázquez Díaz “Compostela.” In 1960 he received a scholarship to study at the National School of Book Arts, the La Emerald School of the National Institute of Fine Arts, and the Superior Center of Applied Arts in Mexico. His work on the Island specialized in engraving, poster design, and book illustration until 1989. He received Second Prize in painting from the Ateneo Puertorriqueño. He has exhibited his work in New York, Italy, Jamaica, Cuba, San Juan, and Mexico. A characteristic of his work is the image of a stray dog, representing the artist’s experience of Puerto Rico’s marginalization.

BACK TO PORTFOLIO